Reklama
 
Blog | Lukáš Kalous

Církev je takový McDonald’s

Vždy se s něčím obchoduje, s různým zbožím, sexem, postavením, důvěrou, rizikem atd. Kdysi dávno vymyslel příliš složitý, tedy chybující, lidský mozek posmrtný život. Následně někdo vynalezl obchod i s ním. Na této myšlence bylo vybudováno několik úspěšných nadnárodních společností, které fungují dodnes. Musím říci, že je nebetyčně obdivuji.

Srovnání třeba katolické církve s Mc
Donaldem je možná hřích. Co je ale hřích? Hřích je další základní jednotka, se
kterou se pracuje. Je vymezena jistými regulemi a oddělení pro styk se
zákazníky je schopné individuální hřích definovat, zařadit a dokonce jej i
ocenit. Některé běžné chování lidí může být dle regulí, které přijímá vedení
celé nadnárodní společnosti, klasifikováno jako hřích. Příliš velké množství
hříchů může být problém v poukázce na život věčný, o který zákazníci především,
vedle rozhřešení, usilují. Život věčný nám mohou potvrdit zřejmě jen ti, co ho
již žijí a ti jsou mrtví. Takže těm živým nezbývá nic jiného než si počkat na
to, jestli je to pravda nebo ne.

Geniální.

Abychom mohli využívat služeb
nadnárodní společnosti všude na světě, musíme znát její logo. Její provozovna
by měla být také jasně rozpoznatelná a opatřená zmíněným jednoduchým a jasným
logem. V provozovnách musí být k dostání obvyklé menu (mše, zpověď,
křest, atd.). Vlastní produkt může být pozměněný dle lokálních potřeb, tak aby
vyhovoval místnímu trhu. Ne všude se tolik pepří… Obsluha provozovny je oblečena v uniformách
a zákazníci dostanou všude na světě to, na co jsou zvyklí. V každé provozně jsou určité pravomoci
delegovány vedoucímu kuchaři. Vaří obvykle z jedné velmi staré geniálně
napsané kuchařky. Výklad kuchařky záleží částečně na kuchaři, který je ale podrobně
instruován od regionálního vedení a to je dále spojeno s centrálou, která
definuje důležité ingredience. Jasná neměnná
hierarchie nadnárodní společnosti, jejíž hlava je voleným zástupcem Boha na
Zemi.

Reklama

Geniální.